Mere køreglad end nogensinde
Den første generation af den køreglade Swift blev introduceret i 2005. Den var kort, bred og udstrålede køreglæde, som ikke tidligere er set i det kompakte B-segment, og den blev hurtigt en succes. I alt er der solgt mere end 5,4 millioner på verdensplan. Det gør Swift til den hurtigst sælgende model i Suzuki historien – og en af fabrikkens største successer nogensinde. Mere end 1 million af dem er solgt i Europa – heraf 34.000 i Danmark, hvor vi også kan være stolte over den kult-status, modellen nærmest har fået, og at der stadig er en velfungerende Swift Club Danmark.  

Efter modelfornyelsen i 2010 er vi nu nået til den 3. generation. Den bygger videre på de velkendte kvaliteter, der gjorde de første to generationer så populære: Det ikoniske design og de gokart-lignende køreegenskaber. Ikke desto mindre er den nye Swift ny fra inderst til yderst med ny platform, ny teknologi og nyt udstyr.

Ny Suzuki Swift 2017 forfra

Lavere, bredere, lettere og frækkere 
Swift udtrykker sig i et unikt formsprog, der ansporer til handling. Den er blevet 4 cm bredere, lidt lavere, lidt kortere og med hjulene placeret helt ude i hjørnerne. Så den nye Swift er kompakt og bredere end nogensinde, hvilket bidrager til den sportslige fremtoning. Endnu inden Swift har sat sig i bevægelse, signalerer den fart og dynamik.

Men det er ikke kun for syns skyld. Under overfladen ligger årsagen til Swifts køreglæde nemlig. Swift er som Baleno og Ignis baseret på den nye Heartect platform. Det giver den en meget lavere vægt (120 kg mindre end nuværende model), hvilket bidrager til både fremragende økonomi, gode præstationer og sjove køreegenskaber, ligesom bilen opleves som utroligt letkørt. Hertil er der nye hjulophæng, der gør undervognen skarp og fast. Et resultat af et målrettet arbejde på at løfte modellens berømmede køreegenskaber op på et nyt og højere niveau.


90 eller 112 turbo-hk
Uover Suzukis unikke Dualjet motor med 90 hk kan Swift nu også fås med den kraftigere Boosterjet turbo-benzin motor med 112 hk. Den er vidt anerkendt som værende blandt de bedst præsterende 1.0-motorer i B-segmentet, og sammen med den lave vægt opnås en underholdende cocktail. Og fra årsskiftet 2020 er Suzukis hybrid-teknik blevet standard på alle udgaverne med manuelt gear.

Blandt nyhederne finder du også et helt nyt AEB-system, der bygger på 3 sensorer. Her er både en radar, et kamera og en laser, og tilsammen giver de den mest avancerede funktion, vi indtil nu har set. Hertil kommer den opgraderede DAB+ radio med fuld connectivity og trykfølsom skærm samt LED-forlygter med automatisk nedblænding. Og så er der selvfølgelig den helt nye førerplads med et lækkert D-formet læderrat, flotte instrumentgrupper og en vinkling af midterkonsollen ind mod føreren. 

Ny Suzuki Swift 2017 instrumentbord

I den nye Swift er der kort sagt rigtigt meget at køreglæde sig over. Fokus er på den fører, der holder af at køre bil. Hurtig respons på speederen. Kvik acceleration. Kontrol og stabilitet i skarpe kurver. Den nye Swift er nemlig udviklet og forbedret med fokus på den køreglade og dedikerede bilist. Swift er Swift!

Swift Side 450Px

Se mere om den nye Swift ved at klikke dig gennem menuen her i productguiden. Her gennemgås alle produktdetaljer nemlig - og så vil du være godt klædt på til at tage imod kunderne. Rigtig god fornøjelse!