Dualjet, Boosterjet og hybrid-teknik
Den nye Swift er baseret på Suzukis nye Heartecht letvægtsplatform, som vi kender fra Baleno og Ignis. Her betyder nye materialer og afrundede former, at der kan spares på vægten, samtidig med at stivheden og den strukturelle sikkerhed øges. Med en køreklar vægt fra kun 915 kg opleves Swift derfor som en både letkørt og dynamisk bil. Og som et godt bevis på, hvor vigtig den nye platform er, hører samtlige Swift varianter til i energiklasse A+.
Motorprogrammet omfatter den 90 hk stærke Dualjet motor og den kvikke og momentstærke Boosterjet med 112 hk. Og nu et Hybrid også blevet standard på modellerne med manuelt gear.
Sådan virker hybrid-teknikken:
Suzukis hybrid-teknik er et kompakt system, der består af en lille el-motor, et effektivt 12V lithium-batteri og et avanceret styresystem.
Systemet er først og fremmest udviklet med tanke på at minimere brændstof-forbruget ved bykørsel, hvor der både er mange igangsætninger og nedbremsninger.
Se mere om Swift motorerne nedenfor.