140 HK turbo-power
Under hjælmen ligger 1.4 Boosterjet motoren med 16V, DOHC, turbolader og intercooler. I Swift Sport har den gennemgået et par ændringer i forhold til Vitara/S-Cross udgaven. Det maksimale moment er løftet fra 220 til 230 Nm, mens det topper højere oppe i omdrejningsfeltet ved 2.500 - 3.500 o/m. Dertil kommer fx, at motorstyringen er programmeret til at øge indsprøjtningstrykket til det maksimale niveau i en større del af motorens omdrejningsfelt.
Sammen med bilens lave vægt (80 kg lettere end den tidligere Swift Sport), den præcise 6-trins gearkasse og udstødningen med de dobbelte afgangsrør (der giver mindre modstand på udstødningssiden) flyver Swift Sport nærmest ud af starthullerne, og motoren trækker jævnt og kraftfuldt hele vejen op.
Sammenlignet med den tidligere Swift Sport 1.6 er den nye både hurtigere til 100 km/t og på toppen. Det skyldes blandt andet, at vægt/kraft forholdet med 4,2 kg pr. Nm er væsentligt bedre på den nye model.
| 0-100 (sek) |
Top (km/t) |
Kg/Nm | |
| Ny Swift Sport 1.4 (140 hk/230 Nm) | 8,1 | 210 | 4,2 |
| Swift Sport 1.6 (136 hk/160 Nm) | 8,7 | 195 | 6,4 |
Swift Sport specifikationer
| Motor | 1,4 Boosterjet |
| HK | 140/5.500 |
| Nm | 230/2.500-3.500 |
| 0-100 km/t, sek | 8,1 |
| Tophastighed, km/t | 210 |
| Km/l (ny WLTP) | 16,7 |
| CO2 (ny WLTP) | 135 |
| Energiklasse | A+ |
| ½ årlig ejerafgift | 890,- |
| Bagagerum, VDA | 265 |
| Hjul og dæk | 195/45 R17 |
| Køreklar vægt, kg | 1.045 |
| Anhægervægt | 0 |