Dualjet og mild-hybrid
Ignis er baseret på den nye Suzuki letvægts platform, hvor nye materialer og afrundede former gør, at der kan spares på vægten, samtidig med at stivhed og strukturel sikkerhed øges. Med en køreklar vægt fra lige under 900 kg er Ignis derfor væver og letkørt. Fra årskiftet 2020 er Suzukis hybrid-teknik standard og fra faceliftet juni 2020 er hybridsystemet blevet lidt mere effektivt da batterikapaciteten nu er på 10Ah (en 3-dobling). Sammen med den optimerede energi-effektive Dualjet motor med 83 hk giver det et WLTP norm på op til 19,6 km/l og alle Ignis modellerne er i energiklasse A+. 

403

 

Sådan virker hybrid-teknikken:

Suzukis hybrid-teknik er et kompakt system, der består af en lille el-motor, et effektivt 12V lithium-batteri og et avanceret styresystem. 

  • El-motoren drives af "gratis" strøm, der opsamles på lithium-batteriet, når bilen nedbremses.
  • Ved igangsætning og acceleration aflaster el-motoren bilens benzinmotor, så den bruger mindre benzin.
  • Genstart af motoren efter automatisk stop foregår lydløst, da det er el-motoren, der starter motoren.
  • Ignis facelift modellen har en 12V lithium batteri med en kapacitet på 10 Ah (før 3 Ah)
  • Du kan følge med i processen på bilens informationsdisplay.

Systemet er først og fremmest udviklet med tanke på at minimere brændstof-forbruget ved bykørsel, hvor der både er mange igangsætninger og nedbremsninger.

Se mere om motorerne nedenfor. Her kan du også læse om AllGrip Auto systemet!